Berend Botje

In het gebouw van De Fuik is de dag-, peuter- en buitenschoolse opvang van Berend Botje gehuisvest. Wij werken nauw met elkaar samen; wij stemmen onze activiteiten op elkaar af en onze medewerkers delen hun kennis en ervaringen met elkaar. Door de korte afstand naar Amsterdam, Purmerend en Zaandam vormen De Fuik en de Berend Botje samen een ideale oplossing voor werkende ouders.

Dag- en peuteropvang
Als uw kind de dagopvang of peuterspeelgroep van Berend Botje bezoekt, kan hij/zij makkelijk doorstromen naar het basisonderwijs van De Fuik. Als uw kind bijna vier is, komt het al eens kennismaken op De Fuik. Bij de overgang naar de school wordt een 'warme overdracht' gedaan van de pedagogisch medewerkers naar de leerkracht van groep 1. Zij kennen uw kind immers al een tijdje en hebben dus waardevolle informatie voor de leerkrachten! Zo stroomt uw kind soepel door naar de basisschool.
Klik hier als u meer weten over de dagopvang of peuterspeelgroep.

Buitenschoolse opvang
In De Fuik is ook buitenschoolse opvang (bso) van Berend Botje gevestigd. Uw kind wordt in de klas opgehaald en gaat dan samen met de pedagogisch medewerkers naar de bso. De kinderen gaan veel naar buiten en ontdekken de natuur en omgeving van Den Ilp. Lees hier meer over de bso.

"Het is een dorpsschool met veel liefde."

"Het is een ontzettende leuke school met een leuke en veilige sfeer voor alle leeftijden. Jong en oud gaan goed met elkaar om. Er wordt veel georganiseerd rondom school."